Kära kund,
I samband med spridningen av COVID-19 i Sverige uppstår olika frågor och funderingar kring hur NIMARA hanterar hela situationen med hänsyn till leverans, paketering av beställningar på lager och liknande.
NIMARA har vidtagit följande åtgärder för att garantera hälsa och säkerhet för våra trofasta kunder och anställda:
Åtgärder på vårt lager
- Alla medarbetare på vårt lager är uppmärksamma på att upprätthålla en hög grad av hygien med bland annat enkel tillgång till vatten, tvål och/eller handsprit m.m.
- Medarbetare använder handskar vid expediering av alla beställningar som paketeras.
Åtgärder i samband med leverans av möbler
- Förare som levererar varor till våra kunder använder handsprit och instrueras att hålla minst 2 meters avstånd till alla personer de möter i samband med leverans.
- Om du har beställt leverans med en transportör och vill att föraren endast ska leverera dina varor utanför din bostad kan detta avtalas med föraren.
Våra förare är instruerade att följa alla riktlinjer från hälsovårdsnämnden. - Om du som kund sitter i karantän eller är smittad av coronaviruset/COVID-19 kommer leveransen endast att bli genomförd som en trottoarkantsleverans.
- Hos NIMARA gör vi allt som vi kan för att ta hand om våra kunder och varandra.
Med vänliga hälsningar // Teamet bakom NIMARA