1 Nimara.se

1.1 Nimara.se strävar efter att erbjuda branschens bästa service. Alla beställningar som inkommer vardagar innan kl. 14.00 skickar vi samma dag. Beställningar som inkommer efter kl.14.00 behandlas nästkommande vardag. Beställningar som vi får under helgen behandlas och skickas på måndagen, om denna inte är en helgdag.

2 Produkter

2.1
Nimara.se säljer produkter från sitt eget varumärke samt externa varumärken. Alla produkter uppfyller svensk lagstiftning. Nimara.se uppdateras kontinuerligt med nya produkter.

3 Priser

3.1
Priserna i butiken finns i (SEK) och anges inkl. Moms.) Alla priser är löpande priser.

3.2
Butiken förbehåller sig rätten att annullera en beställning om felaktiga priser upptäcks webbutiken. Priser publiceras med förbehåll för typol.

Vid eventuella felprissättningar kommer Nimara.se att kontakta dig och du kommer att få möjlighet att avbryta köpet om du önskar det.

3.3
Vi matchar priset!
Har du hittat samma produkt billigare hos en annan møbelförhandlare, men önskar at köpa produktet hos oss, regulerar vi prisen.  Kontakta kundservice, visa at produktet är billigare hos en annan förhandlare. Gäller bara produkter med prisgaranti logo.

4 Betalning

4.1
I den här butiken kan du beställa produkter online och betala med Visa, Visa Electron och Mastercard.

Din order kommer inte att behandlas förrän betalning har inletts. Beloppet debiteras i SEK Beloppet kommer att dras från ditt kort när vi har skickat din order.

4.2
Betalning till Nimara.se sker via en krypterad anslutning (SSL), så att din information alltid är skyddad.

5 Leverans

5.1
Nimara.se erbjuder gratis frakt på beställningar över 2500 kr. order under är 299 kr i frakt.

Vi strävar efter att leverera din beställning inom 1-3 arbetsdagar.

Du kommer att få ett e-postmeddelande när din beställning skickas från vårt centrallager.

 5.2
Vid beställningen kan du välja hur du vill att dina varor ska skickas till dig. På orderbekräftelsen du kommer se hur dina varor har skickats. Du kan välja mellan GLS Företagspaket, GLS Privatpaket eller Möbelleverans. GLS representeras av DB Schenker i Sverige.

 5.3
Kom ihåg att alltid ange ditt ordernummer om du kontaktar Nimara.se, då kan vår kundtjänst hjälpa dig snabbare.

6 Ångra köp

6.1
Enligt europeisk lagstiftning har du 14 dagars returrätt på alla varor som köps via Internet inom EU. De 14 dagarna räknas från den dag du mottar din beställning. Om du vill ångra ditt köp säger lagen att du måste underrätta butiken skriftligen (t.ex. via e-post) inom 14 dagar, därefter har du sedan 14 dagar på dig att returnera varan/varorna.

Nimara.se ställer inte krav på dig att du ska meddela oss innan du skickar tillbaka varorna. Bara skicka tillbaka dem till oss om du inte är nöjd. Därmed har du som kund hos oss faktiskt 30 dagars returrätt.

6.2
När du returnerar varor, vänligen skicka med en lapp med en begrundelse för returen. Plus din orderbekräftelse eller ditt ordernummer, så att vi kan identifiera vem paketet kommer ifrån.

När vi har fått paketet från dig, kommer vi att kreditera produkten omedelbart och du kommer att få dina pengar inom 2-3 arbetsdagar. Återbetalningen kommer att ske till det betalkort som du använde när du köpte varan från Nimara.se. Om du inte använde betalkort vid beställningen behöver vi ditt kontonummer för att kunna betala tillbaka pengarna.

Varor som köpts från butiken du kan packa upp och undersöka. Du kan även prova dem, så länge det inte minskar försäljningsvärdet. För att vi ska kunna återbetala hela beloppet, måste varan returneras till oss i samma skick som den hade när du fick den från oss. Det är därför viktigt att du skickar med allt emballage om du skickar tillbaka varan till oss.

Om du har använt en vara som du köpt från oss, och vill ångra ditt köp kommer vi inte kunna betala tillbaka samma belopp som du gav för den. En begagnad vara har inte samma marknadsvärde som en ny, så du kan i så fall räkna med att få tillbaka 10-15% av ursprungliga priset beroende på produkttyp.

Om du vill ha pengarna tillbaka betalar vi tillbaka hela beloppet exklusive fraktkostnad. Vid ångrat köp bekostar du själv returfrakten som kostar 399sek.

Reklamationer, ångrade köp och liknande skickas till:

Nimara.se (Prime Trade Aps)
Vinkelvej 21
5250 Marslev
Danmark

 7 Reklamation

Vid reklamation eller fel på en vara som du har köpt hos oss, kontakta vår kundtjänst via e-post kundservice@nimara.se eller ring till oss på tel. +45 7199 3880.

Alla kunder hos Nimara.se har 24 månaders garanti räknat från den dagen du mottar din vara från oss.

 
8 Personuppgifter & sekretess

All personlig information kommer att behandlas konfidentiellt och kommer inte att lämnas ut till tredje part. Personuppgifter kommer endast att användas för internt bruk, till exempel för analyser av användarnas beteende.

När du handlar i webbshoppen registrerar vi endast ditt namn och din adress.

Nimara.se kommer endast att lämna ut personlig information om det krävs enligt lag eller om det finns ett domstolsbeslut som kräver det.

 

9 transportskador

Mottar du ett produkt med fraktskada eller upptäcker du en skada på produktet, skal du anmäla detta inom 24 timmar från att du har mottagit paketet. Anmälan skal göras via mail till kundservice@nimara.se

 

I mailen skal du ha med:

-Order nr.

-Vilken del/ delar som är skadat

-Beskrivelse av skadan

-Foto av emballagen utvändigt / invändigt

-Foto av själva skadan

 

Om du får ett packet med synliga skador, skal du neka att motaga packetet med förbeåll för skador.

 

Cookies

När du använder webbplatsen Nimara.se godkänner du att vi använder cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator. En cookie registrerar vad som händer under ditt besök på Nimara.se och kommer ihåg dig när du besöker oss nästa gång. Numera kommer datorn ta emot cookies från alla webbplatser du besöker, så oroa dig inte, det är inte något virus eller program, bara en liten datafil.