Generella uppgifter

Nimara.se (Prime Trade ApS)

VAT: 36465980

Adress: Vinkelvej 21, 5290 Marslev, Danmark

Telefonnummer: 084 – 46 85 152

§1 Nimara.se
Nimara.se strävar efter att kunna erbjuda branschens bästa service. Alla beställningar som vi mottar innan kl. 12:00 skickar vi samma dag. Gäller bara under vardagarna måndag – fredag. Beställningar som vi mottar under helgen behandlas och skickas på måndag.

§2 Prisgaranti
Prisgaranti – Har du hittat samma produkt hos en möbelåterförsäljare men önskar att köpa produkten hos oss? Då matchar vi priset. Allt du behöver göra är att kontakta kundtjänsten och visa att produkten är billigare hos en annan återförsäljare.
Din förfrågan görs innan beställning eller senast 14 dagar efter beställningsdatumet. Detta gäller också om du har köpt varan på vår hemsida och varans pris därefter har reducerats. Du kan använda prisgarantin en gång per order.
Priset vi matchar är inklusive eventuella leveranskostnader som är knutna till köpet. 
Prisgarantin gäller inte vid erbjudanden såsom öppningserbjudanden eller erbjudanden i begränsat antal. Det är heller inte möjligt att kombinera med andra rabatter.
Varan ska finnas på lager hos konkurrenten.
Varan hos konkurrenten ska omfattas av de svenska reglerna gällande garanti, konsumentskydd, tull och moms.
Prisgarantin gäller inte auktioner eller erbjudanden som kräver en form av medlemskap.


Om du har frågor kring huruvida din förfrågan uppfyller ovanstående krav så är du alltid välkommen att kontakta oss via formulär

§3 Leverans
§3.1
På våran hemsida är där gratis frakt till ombud. De vara som inte kan gå till ombud är där gratis hemleverans.
Vi strävar efter att kunna leverera din order inom 2-4 vardagar. Om varan inte finns på lagret kommer du att motta ett mejl med leveransinformation.
Du kommer att motta ett mejl när ordern har skickats från vårt centrallager.

§3.2
Alla order levereras utefter den leveransmetoden som valdes vid beställning. På orderbekräftelsen kommer du att kunna se hur dina varor skickas. Få mer information kring våra leveransmöjligheter här.

§3.3
Om du har valt leverans med varubud och inte befinner dig på adressen under den avtalade leveranstiden kommer varubuden att ta möblerna i retur, och en ny leverans blir koordinerad. En misslyckad leverans + återlämning kostar 299 kr i fraktkostnader.

Om dina paket inte hämtas vid det valda GLS paketombudet och kommer i retur till oss så kommer en återleverans att kosta 199 kr. Om återleverans inte önskas betraktas detta som ett försenat köp och du kommer att krävas på 499 kr.

§3.4
Om leveransadressen eller tidpunkten för leverans ska ändras måste vi kontaktas via formulär 

§4 Betalning

§4.1
I denne butik kan du beställa produkter online och betala med Visa Dankort, Visa Electron, MasterCard och Klarna. Vi kräver inte någon avgift från våra kunder.

Beloppet krävs i SEK. Beloppet kommer att dras från ditt kort först när vi har skickat iväg din beställning.

§4.2
Betalning på Nimara.se sker via en krypterad förbindelse (SSL) och därmed är dina uppgifter alltid skyddade.

§4.3
Vid köp med Klarna – Info her

§5 Returnering

§5.1
Skulle du mot all förmodan skicka en vara i retur ska du så snabbt som möjligt skicka en begäran och returnering här
Enligt svensk lagstiftning har du som konsument 14 dagars returrätt på alla varor som har köpts över nätet. Det är först när du mottar ordern från oss som de 14 dagarna börjar.

§5.2
Vid annullering av köp har du möjligheten att leverera ordern i retur till vårt lager på följande adress:

Nimara.se (Prime Trade ApS)
Vinkelvej 21
5290 Marslev
Danmark

Vi mottar varken paket utan leverans eller paket som har skickats pr. efterkrav.

När du returnerar ordern ombeds du att bifoga din orderbekräftelse eller ordernummer så att vi kan identifiera paketet vid mottagning på vårt lager.

Om vi ska stå för returen av ordern är avgiften för retur 499 kr. Du ombes kontakta oss om du önskar denne service. 
Du står för orderns tillstånd från och med leveranstidpunkten. Ordern ska returneras i originalförpackningen och vara tejpad med genomskinlig tejp. Om detta inte respekteras kan beloppet för ordern inte återbetalas.
Vi förbehåller oss rätten att skicka tillbaka försändelsen till avsändaren om ovanstående krav inte uppfylls. Notera att du inte får leveranskostnader i retur om du ångrar en del av ditt köp.

§5.3
Ånger av en del av köpet
Om du har köpt flera varor hos oss har du möjligheten att skicka en eller flera varor i retur även om de är köpta under en enda order.

§5.4
Varans tillstånd när du skickar den i retur
Du är endast ansvarig för eventuella försämringar i produktens värde på grund av annan hantering än den som är nödvändig för att fastslå varans tillstånd, egenskaper och det sättet som den fungerar på. Du kan med andra ord prova på varan på samma sätt som om du hade provat den i en fysisk butik, men du får inte använda den för riktigt bruk.
Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket betyder att du vid ånger av köpet bara får en del eller inget av beloppet i retur beroende på varans handelsmässiga värde.

§5.5
Tillbakabetalning av inköpsbeloppet
Vid ånger av ditt köp återbetalas orderns pris till det betalkortet som användes vid beställningen.
Enligt §5.2 återbetalas inte kostnader som är knutna till frakten.

Vi kan undanhålla återbetalningen till dess att vi har mottagit ordern i retur såvida du tidigare har uppvisat dokumentation för att ha returnerat den.

§6 Reklamation

Skulle du mot all förmodan ha klagomål på varor som du har mottagit ska du så snabbt som möjligt skapa en produktreklamationsbegäran här 

När du handlar hos oss som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett prisavdrag beroende på den konkreta situationen. Det är ett krav att skälet till reklamationen ska vara motiverad och att felen inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller andra skadevållande beteenden.

Du ska reklamera så fort felen på varan har upptäckts. Vi förbehåller oss rätten till att värdera förfrågningar individuellt och nå ett beslut utifrån givet material.

Om reklamationen berättigas återbetalas det fulla beloppet så länge vi har varit ansvariga för returneringen.
Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning som vid mottagning.

Vi mottar varken paket utan leverans eller paket som har skickats pr. efterkrav.

Reklamationsrätten täcker inte synliga tryckmärken på vadderade möbler vid uppackning. Tryckmärken utjämnas efter 14 dagars användning och är därför inte reklamationsberättigade. När förpackningen bryts är det av yttersta vikt att man undgår att använda skarpa föremål som kan vara orsaken till skador på möbeln. Skärskador täcks inte av reklamationsrätten.

Vi levererar möbler framställda i bland annat velour, trä och naturläder. Med dessa material kan det förekomma färg- och nyansskillnader som är en del av varans visuella look och därför inte täcks av reklamationsrätten.

Dolda ytor på möbler kan ha ett annat utseende. Detta är inte en reklamationsfråga då det inte är synligt när möbeln är hopsatt.

§7 Transportskador

Skulle du mot all förmodan motta en produkt med en transportskada ska du anmäla skadan inom 24 timmar från dess att du mottar leveransen. Anmäl en transportskada här

Du måske ALLTID spara paketet vid transportskador eller fel på produkten. 

Vid transportskador får du INTE kasta ut paketet. Det är viktigt att spara paketet om du önskar någon form av ersättning. Det erbjuds ingen ersättning om originalförpackningen är söndertagen eller utkastad.

§8 Produkter 
Nimara.se säljer produkter i eget varumärke samt externa varumärken. Alla produkterna lever upp till svensk lagstiftning. På Nimara.se uppdateras det regelbundet med nya produkter.

§9 Priser

§9.1
Priser på Nimara.se anges i SEK (och inkl. moms) Alla priser är dagspriser.

§9.2
Om ett pris är uppenbart fel och du rimligtvis borde har upptäckt detta krävs det inte av Nimara.se att leverera den gällande produkten till det felaktiga priset.

§9.3
Rabattkoder kan inte användas vid erbjudanden såsom öppningserbjudanden, tidsbegränsade erbjudanden eller erbjudanden i begränsat antal. Det är heller inte möjligt att kombinera med andra rabattkoder. 

§10 Cookies
På Nimara.se accepterar du att vi använder cookies. En cookie är en liten textfil som läggs in på din dator. En cookie avläser vad som sker under ditt besök på Nimara.se. Utöver detta kan den känna igen dig när du besöker oss nästa gång. I dagsläget kommer din dator att motta en cookie från alla hemsidor som du besöker, så oroa dig inte då det inte är ett virus eller ett program. Det är bara en liten datafil. 

§11 Överklagande
Om du vill klaga över ditt köp ska du rikta förfrågningar till vår kundtjänst här. Om vi misslyckas med att hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till relevanta kommittéer inom området om villkoren för detta är uppfyllda.

Reklamationsnämnden

https://www.arn.se/

Om du är en konsument med bostad i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga till EU-kommissionens online klagoportal här - http://ec.europa.eu/odr

Handelsvillkoren har senast uppdaterats 18.03.2020

Standardångerformulär

(Detta formulär fylls i och returneras enbart om ångerrätten görs gällande)

Till:

Nimara.se

Vinkelvej 21

5290 Marslev

Danmark

Mejladress: formulär