Vi beklagar att det har blivit nödvändigt att skapa en reklamationsförfrågan på en NIMARA produkt. Vi strävar efter att göra vårt bästa för att hitta en snabb och bra lösning.
Du ombeds att fylla i nedanstående uppgifter innan reklamationsrätten löper ut. Vi kommer att ta ställning till din produktreklamationsbegäran och återvända med beslutet så snabbt som möjligt. (Dock inom 72 timmar)
Du ombeds att bifoga tydliga bilder på skadan/felen på produkten samt ge en bra och tillräcklig beskrivning. Vi kommer utifrån bilderna samt beskrivningen av reklamationsförfrågan att värdera om förfrågan är berättigad.
Om din reklamationsförfrågan är berättigad kommer vi i de flesta fallen att kunna hjälpa till med problemet via ersättning av den defekta reservdelen eller byte av varan.
Viktigt: Reklamationsrätten täcker inte synliga tryckmärken på vadderade möbler vid uppackning. Tryckmärken jämnas ut efter användning och är därför inte reklamationsberättigade. När paketet bryts är det av yttersta vikt att man undgår användning av skarpa föremål som kan vara orsaken till skador på möbeln. Skärskador är inte reklamationsberättigade. Stolar kan endast reklameras om de vickar när man sitter på dem. Att dra åt skruvar är normalt underhåll och därför inte ett klagomål.
Vi levererar möbler som är framställda i bland annat velour, trä och naturläder. Dessa material kan ha färg- och nyansskillnader som är en del av varans visuella look och därför inte är reklamationsberättigade. Detsamma gäller för dolda ytor på möbeln då detta inte är synligt när möbeln är hopsatt.
Det är ett krav att produkten uteslutande ska vara köpt och använd till vardagligt privat bruk. Offentligt- eller affärsbruk omfattas inte av reklamationsrätten.
Om du önskar att skicka en produktreklamation ber vi dig att fylla i formuläret nedan (Notera att alla fälten MÅSTE fyllas i)